W listopadzie 2019 uczniowie, którzy zgłosili się do projektu przygotowywali loga projektu. Najbardziej podobała nam się praca Franciszka Michaleckiego z klasy 6c.Projekt ten został oficjalnym znakiem projektu.
Wszystkie prace uczniów można zobaczyć na stronie szkoły:
http://www.sp79.edu.pl/aktualnosci/konkurs-na-logo-rozstrzygniety/
Egzamin językowy
W grudniu 2019 odbył się pierwszy egzamin ze znajomości języka angielskiego. Jest to język naszego projektu. Uczestnicząc w projekcie mamy okazję do sprawdzenia, jak potrafimy się nim posługiwać.
oraz przygotowaliśmy prezentacje o naszej szkole, mieście i Polsce. Wszystkie prace są dostępne na blogu projektu.
ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNE 2019
Z okazji Świąt Bożego Narodzenia, w grudniu 2019 roku, uczniowie klasy 3, pod kierunkiem wychowawcy i nauczyciela języka angielskiego, przygotowali kartki z życzeniami dla szkół partnerskich. W pięknie zaadresowanych kopertach, życzenia zostały wysłane do szkół zagranicznych.
Również w grudniu 2019 projektowaliśmy maskotki projektu
Zakopanie odpadów
W szkolnym ogródku zakopaliśmy szkło, papier, plastik i metal. Po roku wykopiemy i zobaczymy, które z tych produktów się rozłożyły.
Dzień Ziemi 2020
Już drugi miesiąc nie chodzimy do szkoły. Uczymy się zdalnie, a wolnych chwilach możemy popatrzeć przez okno na rozkwitające rośliny. W ramach obchodów Dnia Ziemi sprzątamy naszą planetę oraz sadzimy rośliny w swoich domach i ogródkach. Świat mimo pandemii jest piękny. Musimy dbać o naszą Ziemię. Zobaczcie nas przy pracy!
Wykonywaliśmy też plakaty, w których chcieliśmy zwrócić uwagę na zmiany klimatu zachodzące na naszej planecie.
PODWODNY ŚWIAT W PRACACH UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH
SOS DLA KLIMATU - W TROSCE O NASZĄ PLANETĘ
SOS dla klimatu – w trosce o naszą planetę
Wybór tematyki projektu inspirowany był realizacją w szkole programu Erasmus+” One heart for the climate for our future” („Jedno serce dla klimatu w trosce o naszą przyszłość”). Współpraca w ramach programu Erasmus + stwarzała dla uczestników projektu możliwość do szerszej prezentację efektów pracy.
W ramach podprojektu edukacyjnego Uczniowskie Laboratoria Informatyczne uczniowie realizowali projekt Nasza Planeta – SOS dla klimatu nawiązujący do zadań związanych z udziałem naszej szkoły w programie Erasmus+” One heart for the climate for our future” („Jedno serce dla klimatu w trosce o naszą przyszłość”). Celem Projektu była popularyzacja szeroko rozumianej idei ochrony środowiska o tym samym dbałości o klimat. Podczas zajęć związanych z wykorzystaniem technik informacyjnych uczestnicy wprowadzani zostali w tematykę ochrony środowiska np. poprzez wyszukiwanie informacji i ich weryfikacje, quiz Kahoot czy odczytywanie informacji QR. Końcowym zadaniem było opracowanie sposobu prezentacji wypracowanych rozwiązań ochrony klimatu z wykorzystaniem podstaw programowania.
EXPERIMENT 1 | |
SCHOOL NAME |
|
DATE |
|
PLACE OF EXPERIMENT |
|
NAME AND SURNAME OF GROUP STUDENTS |
|
EXPERIMENT NAME | GREENHOUSE GAS EFFECT AND RESULT |
AIM OF THE EXPERIMENT | Observing the greenhouse gas effect. |
EXPERIMENT MATERIALS | 2 lanterns, 2 World models, 2 thermometers, a sheet of stretch film, 2 lamp (SOLAR), carbonate, vinegar |